niedziela, 17 lipca 2011

Poszukiwania blatu idealnego

Chodzi o blat do kuchni.
Kuchnia z forniru, dość jasna,ale bez przesady, bo nie biała.
Gres na podłogę też jasny. Pokazywałam szarość pomieszana z beżem.
Na ścianę majolika z Tubądzina czyli złamana biel. Swoja drogą to wybrałam płytki podłogowe, bo są bez błyszczącej glazury i te położymy na ścianę.
Czyli wszędzie dość jasno...
Zastanawiał się w jakim kolorze blat ?
Może szary?
Może grafitowy?
Może biały ?
Biały odpadł od razu: miałam kiedyś biały blat - dawno temu ;-) ale do dziś źle mi się kojarzy. Widać na nim było szczególnie plamy po soku czy herbacie. Pamiętam,że musiałam je zmywać...wybielaczem!
Grafitowy ...może , może ?
Ale obawiałam się takiego kontrastu. I tego że wszystkie okruszki będą doskonale widoczne. Nie nadążę ze ścieraniem ;-)
To może szary ?
Nie ma co gdybać trzeba przymierzyć. Wybrałam się do odpowiednich sklepów.
I na miejscu okazało się, że szarości wyglądają tak sobie. A beże i kremy też nieszczególnie.
Zdjęcia poniżej:

Te balty na zdjęciu mają dodatkowo strukturę betonu.
Jako użytkownik kuchni b.zwracam uwagę na użytkową stronę. Hm, jak sie to sprawdzi ? Taka porowatość?
Przez przypadek położyłam płytkę gresową na blacie z konglomeratu i ...
 ...i okazało się, że wygląda świetnie.
Niestety blat z konglomeratu jest niedostępny cenowo. Dodatkowo ma też swoje wady ( zarysowuje się, nie można na nim stawiać gorącego).
Szukałam więc laminatu.
I tak doszłam do:
Na żywo jednak to wszytko nie było to.
Jeden za czarny czyli za mało punkcików.
Drugi miał beż bordowe plamki,których na zdjęciu nie widać.
Trzeci imituje marmur- odpada.
W końcu znalazłam taki:

Nie jest taki czarny jak na zdjęciu i ma jakby wysypane trociny z drewna.
Podoba mi się i koniec poszukiwań.
Czy jest idealny? Na pewno nie. Na szczęście blat można wymienić, bo laminaty nie są b. drogie.
Na zdjęciach widać też wybrane uchwyty z Gametu.
Wybrałam jednak satynowe nie stalowe, bo te drugie b. się zarysowują.
Generalnie polecam Belmeb. Mają duży wybór fornirów i płyt meblowych. Sporo uchwytów. Okucia bluma i nie tylko. Duży wybór koszy kargo, koszy na segregowania odpadów (tu  ikea znacznie tańsza ), relingów, półeczek i wszystkiego co się w kuchni może przydać.
Gorzej z blatami.Swój znalazłam w Patron-bis

2 komentarze:

  1. Po ludzku zazdroszczę ;-) A blat jest bardzo w porządku :-) Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz,ze po trosze to też Twoja kuchnia :-) Mam nadzieję, że kiedyś usiądziemy w niej razem i wypijemy kawę. Co Ty na to ?

    OdpowiedzUsuń